Audyt ubezpieczeniowy
Klientom zainteresowanym weryfikacją zasadności zawierania ubezpieczeń wg dotychczasowego kształtu oferujemy przeprowadzenie audytu ubezpieczeniowego. Wynikiem audytu jest opracowanie mapy ryzyka i skonfrontowanie jej z dotychczas zawieranymi ubezpieczeniami. Audyt ubezpieczeniowy to jeden z podstawowych elementów procesu optymalizacji ochrony ubezpieczeniowej.
Poniżej przedstawiamy główne etapy opracowania mapy ryzyka:
- Rozpoznanie wszystkich zagrożeń oraz potrzeb ubezpieczeniowych
- Rozpoznanie bezpośrednich i pośrednich skutków finansowych wystąpienia szkody
- Identyfikacja czynników, które wpływają na szkodowość i koszt ubezpieczeń
- Przegląd polityki bezpieczeństwa obowiązującej w firmie
- Ocena planów awaryjnych i zabezpieczeń
Doradztwo ubezpieczeniowe
Usługa doradztwa ubezpieczeniowego co do zasady dedykowana jest podmiotom niezawierającym ubezpieczeń za pośrednictwem naszej kancelarii. Doradztwo dla klientów kancelarii mieści się w zakresie standardowej obsługi serwisowej.
Zakres doradztwa ubezpieczeniowego może obejmować:
- Przeprowadzenie audytu ubezpieczeniowego
- Opiniowanie wdrażania programów naprawczych i prewencyjnych
- Doradztwo przy montażu stałych urządzeń gaśniczych
- Analizę zapisów prawnych zawartych w umowach ubezpieczeniowych oraz opiniowanie zagadnień z dziedziny ubezpieczeń
- Opiniowanie procesu likwidacji szkód
- Opiniowanie zakresu ubezpieczeń podwykonawców
Zawieranie ubezpieczeń
Zawarcie umowy ubezpieczeniowej każdorazowo poprzedza rozpoznanie indywidualnych potrzeb klienta. Rozpoznanie potrzeb może nastąpić w wyniku audytu lub określenia ich w zleceniu brokerskim.
W ramach zawierania ubezpieczeń oferujemy:
- reprezentowanie interesów klienta przed podmiotami rynku finansowego
- nadzór nad odnowieniami wygasających umów ubezpieczeniowych
- okresowe badanie cen na rynku ubezpieczeń
- przedłużanie wygasających umów ubezpieczeniowych,
- cykliczny pomiar szkodowości,
- okresowe badanie cen na rynku ubezpieczeń
- identyfikację i monitoring nowych zagrożeń, pojawiających się w trakcie trwania umowy ubezpieczeniowej
Likwidacja szkód
Zespół specjalistów KBLG stale pozostaje do dyspozycji swoich klientów, oferując kompleksowe wsparcie na każdym etapie procesu likwidacji szkód. Do głównych zadań pracowników kancelarii należą:
- oględziny wstępne i zgłoszenie wystąpienia szkody do ubezpieczyciela w imieniu klienta,
- wsparcie w procesie gromadzenia wymaganej dokumentacji i wystosowanie roszczenia do ubezpieczyciela,
- opiniowanie wniosków dotyczących likwidacji szkód wystosowanych przez ubezpieczyciela,
- przygotowywanie odwołania i reprezentacja klienta w postępowaniu odwoławczym w przypadku odmowy wypłaty świadczenia lub niesatysfakcjonującej jego wysokości,
- negocjacje ewentualnych ugód z ubezpieczycielem.
Finalnym efektem prowadzonych przez pracowników KBLG czynności w ramach likwidacji szkody, ma być uzyskanie od ubezpieczyciela sprawiedliwej i satysfakcjonującej dla interesantów rekompensaty pieniężnej.
Dochodzenie odszkodowań
W KBLG dochodzimy odszkodowań od ubezpieczycieli, podmiotów gospodarczych i osób trzecich. Klienci najczęściej zwracają się do nas po utrzymaniu decyzji o odmowie wypłaty odszkodowania lub kiedy otrzymane odszkodowanie jest zaniżone. Często podejmujemy się spraw, które kancelarie prawne uważają za zbyt ryzykowne lub z góry przegrane. W zdecydowanej większości spraw odpowiedzią na pierwsze odwołanie jest zmiana decyzji ubezpieczyciela. Usługa dochodzenia odszkodowań co do zasady dedykowana jest podmiotom niezawierającym ubezpieczeń za pośrednictwem naszej kancelarii.
Zarządzenie ryzykiem
Zarządzanie ryzykiem jest elementem kompleksowej obsługi brokerskiej. Sprowadza się do opracowania i wdrożenia zmian mających na celu obniżenie częstości występowania szkód, ograniczenia wysokości szkód, a także prawidłowego zachowania po szkodzie mającego na celu sprawne uzyskanie odszkodowania. Zarządzanie ryzykiem powinno być poprzedzone wykonaniem audytu ubezpieczeniowego.
Poprzez rozpoznanie zagrożeń i określenie ich częstotliwości, można podjąć dostosowane do indywidualnych potrzeb czynności, mające doprowadzić do ograniczenia możliwości wystąpienia wybranych zdarzeń losowych oraz zminimalizowania ich negatywnych skutków.
Na zarządzanie ryzykiem składają się:
- rozpoznanie zagrożeń wynikających z prowadzonej działalności
- opracowanie scenariuszy szkodowych
- opracowanie procedur szkodowych
- monitoring znajomości i wykonywania procedur przez pracowników klienta
- opracowanie rekomendacji dotyczącej niezbędnych technicznych środków ochrony
- opracowanie minimalnego zakresu ochrony ubezpieczeniowej
- zarządzania ciągłością działalności oraz odbudowy mienia po szkodzie
Szkolenia
Istotną kwestią dotyczącą wykonywania przez klienta umowy ubezpieczenia jest świadomość jego obowiązków oraz znajomość określonych procedur związanych z postępowaniem w razie wystąpienia szkody. Aby wyjść naprzeciw potrzebom swoich klientów, KBLG organizuje szkolenia, dzięki którym interesanci mogą w przystępny sposób poznać i zrozumieć problematykę ubezpieczeń i odszkodowań.
Dodatkowo KBLG nieprzerwanie prowadzi autorski program Akademii Ubezpieczeń, w ramach której klienci uzyskują dostęp do:
- społeczności klientów i brokerów KBLG,
- „dobrych praktyk” opracowanych przez kancelarię,
- biblioteki aktów prawnych, w której można znaleźć ustawy, rozporządzenia oraz umowy międzynarodowe.